Održavanje
Poslovi održavanja su iznimno važni za ispravan rad sustava, na taj način su rizici rada sustava smanjeni na najmanju moguću mjeru.
Poslove održavanja dijelimo u tri kategorije:
Preventivno se održavanje sastoji od periodičke provjere programskog proizvoda i softverske okoline u kojoj se isti izvodi, s ciljem ranog otkrivanja mogućih problema u radu i poboljšanja performansi sustava.
Korektivno održavanje se sastoji od ispravaka grešaka u radu isporučenog programskog proizvoda, kako bi proizvod nesmetano radio u skladu s programskim specifikacijama. Korektivno održavanje uključuje otklanjanje zastoja u radu sustava.
Prošireno održavanje čine izmjene i dopune funkcionalnosti isporučenog programskog proizvoda i slične aktivnosti, u skladu sa zahtjevima korisnika.
Primjeri proširenog održavanja:
- izrada funkcionalne specifikacije/idejnog rješenja prema zahtjevu za izmjenom
- izmjene i dopune funkcionalnosti isporučenog programskog proizvoda
- usluge dodatne obuke korisnika
- razvoj novih funkcionalnosti proizvoda
- prilagodba programskog proizvoda novim zakonskim i drugim propisima
- konzultantske aktivnosti
- izrada dodatne dokumentacije
- integracija proizvoda s drugim softverom i računalnim sustavima
- kreiranje posebnih izvještaja
- rješavanje zahtjeva za analizom podataka, prijenosom podataka iz/u druge sustave i slično
- ostale aktivnosti iz područja informatike i poslovnih procesa