Odobravanje bankarskih proizvoda Procedura izdavanja kredita (ali i ostalih proizvoda i usluga koje banka nudi – jamstva, akreditivi, kartice…) prolazi nekoliko faza: Definiranje statusa komitenta utvrđivanjem kreditne sposobnosti i boniteta (odabir i ugovaranje instrumenata osiguranja, kreditni prijedlog utvrditi potrebe i očekivanja, ponuditi najpovoljnije uvjete, upoznavanje komitenta sa načinom poslovanja banke) Utvrđivanje kreditne sposobnosti i boniteta popunjavanje obrazaca: zahtjev za kredit, potvrda o statusu i visini primanja, administrativna zabrana prikupljanje dokumenata: IP obrazac, platne liste, BON-1, BON-2 Odabir i ugovaranje instrumenata osiguranja ovise o visini kredita jamci, suglasnost o zapljeni primanja, polica osiguranja, zadužnica Kreditni prijedlog kreditna komisija: odobravanje ili odbijanje kredita otplatni plan sastavljanje, potpisivanje, ovjera ugovora Opisana procedura implementirana je u jedinstveni sustav koji leži na dokumentacijskoj platformi koji osigurava brzo, precizno, pouzdano i kvalitetno donošenje odluka za kreditni odbor. Iako procedura izgleda vrlo kompleksno, odvijanje se vrši kroz niz jednostavnih aktivnosti. Na takav način prisutna je potpuna kontrola nad procesom odobravanja kredita. U svakom trenutku je poznato u kojoj se fazi nalazi pojedinačni zahtjev. Prednosti: Pregled i kontrola svih zahtjeva u obradi i zadataka od strane referenta (uvid u status zahtjeva u svakom trenutku) Nadgledanje procesa od strane nadređenih referentu i ostalih sudionika u procesu Brže kolanje dokumentacije i odvijanje procesa (od zaprimanja zahtjeva do realizacije plasmana) Ažurna evidencija svih poslovnih događaja (izvještaji) Mogućnost revizijske kontrole Smanjenje operativnog rizika (proces “vodi” zaposlenika u izvršavanju postavljenih zadataka, sigurnost pristupa informacijama i kontrola kolanja dokumentacije) Mogućnost kvalitetne analize vremenskog trajanja procesa i slabih točaka u procesu Kategorizacija cijele dokumentacije na jednom mjestu (virtualni spis) Generiranje svih dokumenata iz jednog izvora (standardizacija obrazaca) Integracija s ostalim aplikacijama banke (scoring, core banking, urudžbeni zapisnik) Ubrzavanje kreditnog procesa, poboljšanje usluge i zadovoljstva klijenta te povećanje konkurentnosti Automatizirani poslovni procesi zaprimanja kreditne dokumentacije i odobravanja kredita. Integriran modul za skeniranje. Integriran DocReports – izvještajni sustav. Integracija s bančinim CORE sustavom.